NIEMIECKA PRZYGODA PIŁKARZY MILANU

Za na mami wielka przygoda czyli turniej w niemieckiej miejscowości Moosburg niedaleko Monachium . Wybraliśmy się tam aż trzema drużynami : U-17, U-13, i U-11 (w U-11 wystawiliśmy dwie drużyny). Po długiej podróży zawitaliśmy od razu na Allianz Arenie,  gdzie swoje mecze rozgrywa Bayern Monachium z Robertem Lewandowskim w składzie , niestety nie udało nam się spotkać z reprezentantem naszego kraju ale odbyliśmy wycieczkę z przewodnikiem po całym stadionie. Zaczęliśmy zwiedzanie od trybun stadionu gdzie chłopcy pokazali pani przewodnik jak kibicuje się w Milanie Milanówek następnie odwiedziliśmy szatnie Bayernu Monachium i długim korytarzem przy muzyce „ligi mistrzów” wyszliśmy na murawę stadionu (niesamowite przeżycie dla naszych młodych zawodników) byliśmy również w sali konferencyjnej gdzie wywiadów udzielają trenerzy obu drużyn. Wychodząc z szatni w korytarzu prowadzącym do boiska wywieszone są zdjęcia wszystkich obecnych zawodników Bayernu i tu ku wielkiemu zdziwieniu naszej pani przewodnik nasi młodzi zawodnicy bezbłędnie rozpoznali wszystkich !!!. Po zwiedzaniu stadionu odwiedziliśmy Fan Shop Bayernu i tam po ogromnych zakupach „pożegnaliśmy się ” z prawie wszystkimi euro jakie mieliśmy ze sobą ale uśmiechy na twarzach zawodników z wielkimi torbami z herbem Bayernu bezcenne. Po zwiedzaniu udaliśmy się już do Moosburga na oczekiwaną obiado/kolację, krótki spacer i spać bo już na następny dzień czekał nas turniej. A w sobotę po śniadaniu udaliśmy się na uroczyste otwarcie turnieju Isar Cup, w którym zmierzyły się drużyny z Niemiec , Francji , Holandii, Austrii, Czech, Słowacji i oczywiście z Polski. Na stadion każda z drużyn wychodziła z flagą i przy muzyce hymnu swojego kraju. Po oficjalnym otwarciu mogliśmy rozpocząć turniej który trwał od 10 aż do 18 . O wynikach sportowych niewiele bo nie to było najważniejsze w tym wyjeździe ( jak stwierdzili zawodnicy U-17 sam turniej to tylko otoczka a to co przeżyjemy przy okazji zostanie w pamięci na zawsze), wspomnimy tylko że U-17 zabrakło 4 minut meczu by wyjść na pierwszym miejscu z grupy , U-13 po raz pierwszy grało na dużym boisku po 11 i na duże bramki ( był to ich chrzest do dorosłej piłki) , a co nie udało się „staruchom” zrobili najmłodsi i z pierwszego miejsca po trzech wygranych awansowali do niedzielnych półfinałów za to druga ekipa najmłodszych mimo nie najlepszych wyników ale za to za ambitną i sportową postawę została wyróżniona pucharem Fair Play (wielkie brawa). W niedzielę już prawie sama zabawa czyli mecze o miejsca i kąpiel w basenie (z podgrzewaną wodą ) . U 11 w ostatecznym rozrachunku zakończyła turniej na trzecim miejscu i tak z dwoma pucharami nasze drużyny w poniedziałek rano z okrzykiem MILLLLLan Millllllllanówek uśmiechnięci wysiedli z autokaru wpadając w ramiona stęsknionych rodziców. Było ciężko ale tego co zobaczyliśmy już nikt nam nie odbierze.